KOJA JE TVOJA BOJA?

                             

 Rano je jutro, radni dan i moram se pokrenuti, a napolju lije kao iz kabla, tmurno je i depresivno. Dok razvlačim jutarnju kafu, razmišljam kako bih se najradije ponovo zavukla pod ćebence i nestala. Lenjo odrađujem svoj jutarnji ritual i mahinalno izvlačim iz ormara sivi duks, a onda zastanem i shvatim da je vreme za prvu svesnu odluku za taj dan.
Treba mi nešto da me dozove, pokrene i podstakne, i zato vraćam duks i odlučujem se za naranžastu majicu.
 I po ko zna koji put je upalilo! Za kratko vreme orna sam da krenem u dan, i sa zadovoljstvom konstatujem da je nekad super-jednostavno promeniti stvari.

 Daleko od toga da uvek nosim narandžastu  boju kad pada kiša, suština je da mi  boja olakšava komunikaciju sa sobom i sa okolinom. Ona nosi jasnu poruku koju svako može da razume, svesno ili nesvesno.

 Meni su boje važne još od najranijeg detinjstva. Sećam se krokodilskih suza i negodovanja dok je majka pokušavala da mi obuče braon džemper spremajući me za obdanište; i danas imam otpor prema nekim braon nijansama. Crvene čizmice sam u prvom razredu osnovne škole nosila iako su mi bile tesne. Sigurna sam da je to bilo iz potrebe da se istaknem jer sam bila među najnižom decom i prilično neprimetna. 
Kasnije opredeljenje za umetnički zanat kojim sam se bavila još me je više približilo bojama.

 Interesantno je da sam često u svojim kreativnim naletima crtala Mandale, mnogo pre nego što sam znala za njih. Kada sam se upoznala sa Jungovim terapeutskim metodama u kojima je koristio Mandale da podigne svest svojih klijenata, shvatila sam koliko boje imaju moćan lekoviti kapacitet, i tada se moj odnos prema njima promenio.

 Fraktalne tehnike su produbile moje znanje o psihološkom delovanju boja, ali moram priznati da sa tom terapijom nikada nisam stigla do kraja. Zašto? Umesto odgovora daću vam savet – pozabavite se fraktalima u doba godine kada imate najmanje obaveza i aktivnosti. Terapija zahteva kontinuitet, a obuzeće vas toliko da ništa drugo u svom životu nećete želeti da radite!

 Na kraju, mislim da je važno razumeti boje, poznavati njihov karakter. Važno je da znate kakvu poruku šaljete bojom svoje garderobe, kako da pojačate koncentraciju ili podstaknete kreativnost, ili koju boju da izbegavate kada krečite trpezariju, osim ako nemate ništa protiv viška kilograma.

 I zato što mislim da je važno, ovih dana ću pisati o bojama; zato što znam da je život mnogo lepši kada ga sam obojiš.


Comments